دکیو

آیا دستگاه نوبت دهی بهترین روش مدیریت صف می‌باشد؟

 

همان طور که می‌دانید انتخاب روش نوبت دهی مناسب می‌‌تواند در کسب رضایت مشتریان و رونق کسب و کارتان تاثیر زیادی داشته باشد.  در مقالات قبلی در مورد اینکه سیستم نوبت دهی چیست چه مزایایی دارد و برای چه کسب و کارهایی مناسب است صحبت کردیم.

استفاده از شیوه نوبت دهی مناسب در تمام مراکزی که تعداد مراجع بالایی دارند بسیار ضروری است. با کمک سیستم نوبت دهی مناسب علاوه بر افزایش راندمان کار سازمان تاثیرات منفی روحی و روانی در محیط کار را به مقدار زیادی کاهش می‌یابد.

 

روش های مدیریت صف در دفاتر شلوغ

دستگاه های نوبت دهی در بانک ها، موسسات مالی و اعتباری، مراکز بیمه، مراکز پیشخوان دولت، مراکز پلیس +۱۰ و کلیۀ ارگان ها و سازمان های نیازمند به سیستم مدیریت صف، قابل استفاده اند. در این مقاله به بررسی انواع روش‌های نوبت دهی و دستگاه‌ نوبت دهی به عنوان یکی از روش‌های مدیریت نوبت می‌پردازیم؛ و به این سوال پاسخ می‌دهیم که بهترین روش نوبت دهی چیست و مناسب‌ترین جایگزین دستگاه های نوبت دهی را معرفی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

انواع روش‌های نوبت دهی

سیستم نوبت دهی فیزیکی

در سیستم های نوبت‌دهی فیزیکی اپراتور با فشردن یک دکمه مراجعه کننده را مطلع کرده و خدمات را ارائه می‌کند. نمونه این سیستم‌ها در بانک‌ها قابل مشاهده است.  در این سیستم ‌ها نوبت افراد توسط سیستم  پیج می‌شود و به این صورت بدون  نیاز به تشکیل صف مراجعان به ترتیب و با رعایت نوبت خود می‌توانند از خدمات استفاده کنند.

سیستم نوبت دهی اینترنتی

این سیستم پیشرفته ترین سیستم نوبت‌ دهی و مدیریت صف می‌باشد. استفاده از این روش بسیار ساده بوده و به نرم افزار یا سخت افزارهای خاصی نیاز ندارد، در صورتی که سامانه نوبت دهی فیزیکی به کلی کابل کشی و تجهیزات زیادی برای راه اندازی نیاز دارند.

نوبت دهی اینترنتی منعطف بوده و امکان استفاده در کسب‌وکارهای مختلف را دارد. با استفاده از این سامانه‌های اینترنتی کسب‌وکار بسیار ساده‌تر در دسترس مشتریان قرار می‌دهد، به این ترتیب موجب افزایش سطح درآمد شما خواهد شد. این روش به دانش خاصی احتیاج نداشته و کارکنان به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

سیستم نوبت دهی آنلاین

سیستم نوبت دهی پیامکی

امروزه با گسترش استفاده از موبایل و تلفن همراه در دنیا ارائه بسیاری از خدمات از طریق این وسیله صورت می‌گیرد. درسیستم نوبت دهی پیامکی از تلفن همراه برای اطلاع رسانی و ارائه خدمت به مشتریان استفاده می‌شود.

از آن جایی که تلفن همراه  دسترس اکثریت مردم قرار دارد و به مراجعین این امکان را می‌دهد که در هر زمان و مکانی و شرایطی که بخواهند، نوبت خود را ثبت کنند. صاحبان کسب و کارها هم به کمک این سیستم می‌تواند مشتری را اززمان مناسب برای مراجعه آگاه کرده و  یک پیامک یادآوری برای او ارسال کند.  این سیستم به گسترش نظم کمک کرده و از بی‌حوصلگی و اتلاف وقت مراجعین نیز جلوگیری می‌کند.

4مورد از چالش‌های استفاده از دستگاه نوبت دهی

 

1- هزینه اولیه زیاد

در هنگام شروع یک کسب و کار هزینه زیاد اولیه دستگاه نوبت دهی می‌تواند مانعی برای ما محسوب شود.

 

2- دارای هزینه‌های جانبی تعمیر و نگهداری

دستگاه نوبت دهی امکان خرابی دارند که این موجب ایجاد هزینه‌های فراوان تعمیر و نگهداری می‌شود. اصولا استفاده از این دستگاه‌ها به کابل کشی و تجهیزات جانبی نیز نیاز دارند.

 

3- عدم امکان بررسی صف و احتمال ایجاد نارضایتی برای مراجعان

در این روش بر خلاف روش‌های نوین مانند صف دیجیتال امکان بررسی صف به صورت لحظه به لحظه وجود ندارد. این مورد می‌تواند موجب سردرگمی و نارضایتی مراجعان شود.

 

4- عدم ایجاد نظم به میزان کافی

با دستگاه‌های نوبت دهی چون اصولا شماره نوبت به صورت کاغذ به افراد داده می‌شود امکان ایجاد بی نظمی و ضایع شدن حق برخی از مراجعان وجود دارد.

سیستم‌های نوبت دهی می‌توانند از نظر تعداد صف و افراد داخل صف دارای محدودیت باشند در نتیجه ممکن است در روزهای بسیار شلوغ کافی نباشند.

سیستم صف دیجیتال دکیو

معرفی بهترین و جامع ترین سیستم نوبت دهی

سیستم نوبت دهی و صف دیجیتال دکیو بهترین جایگزین دستگاه های نوبت دهی می باشد. با سیستم نوبت‌دهی دکیو کلیه فرآیند نوبت‌دهی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

هزینه استفاده از دکیو بسیار پایین تر از دستگاه های نوبت دهی می‌باشد. استفاده از این سیستم بسیار ساده بوده در نتیجه سهولت استفاده و ایجاد نظم فراوان  موجب کسب رضایت مشتریان شما خواهد شد.

از مزایای دیگر استفاده از سیستم نوبت‌دهی دکبو می‌توان بالا بردن سرعت و راندمان کار و ایجاد نظم و آرامش در محیط کار برای کارکنان و مراجعین و در نتیجه ارائه سرویس بهتر و افزایش حس رضایتمندی در مشتری را نام برد.

به علاوه دکیو به شما دو هفته فرصت تست رایگان نیز می‌دهد تا دکیو را امتحان کرده و در صورت رضایت از آن استفاده کنید.

پیمایش به بالا