دکیو

مزایای به کارگیری سیستم مدیریت نوبت برای کسب و کارها

سیستم مدیریت نوبت دکیو

تشکیل صف‌های طولانی و مدیریت آن‌ها می تواند از بزرگ‌ترین معضلات کسب و کارهای پردرآمد باشد. از دیدگاه مشتریان و مراجعه‌ کنندگان نیز انتظار در صف بسیار خسته کننده بوده و باعث اتلاف وقت آن‌ها می‌شود. با توجه به این نکات برای صاحبان کسب و کارها واجب است از سیستم مدیریت نوبت برای رفع معضلات شلوغی و کسب رضایت مراجعان خود استفاده کنند. در این مقاله ضمن معرفی سیستم مدیریت نوبت، 7 مورد از مزایای آن را بررسی کرده و کسب و کارهایی که می‌توانند از این سیستم استفاده کنند را معرفی می‌کنیم.

 

فهرست مطالب

سیستم مدیریت نوبت چیست ؟

در دنیای در حال پیشرفت امروز صف‌های انتظار طولانی به معنای از دست دادن مشتری می‌باشد. صف های طولانی موجب بی‌نظمی، سردرگمی افراد و درنتیجه ایجاد مشاجره و دعوا بین مراجعین خسته و ناراضی می‌باشد.

توسعه‌ی سیستم مدیریت نوبت و صف موجب شده تشکیل صف‌ها از حالت حضوری به فضای آنلاین منتقل شود. این سیستم ها شامل برنامه‌های کاربردی هستند که با کاهش  زمان انتظار مشتری و از بین بردن صف بهره‌وری کسب‌وکارها را افزایش می‌دهند.

در ادامه ضمن ذکر 7 مورد از مزایای این سیستم ها نکات تکمیلی درباره آن‌ها را برایتان شرح می‌دهیم.

7 مورد از مزایای سیستم مدیریت نوبت

1- مدیریت زمان

به دلیل عدم وقوع ازدحام و عدم نیاز به انتظار در صف در صورت استفاده از سیستم مدیریت نوبت هم مراجعه کنندگان و صاحبان کسب و کارها می‌توانند زمان خود را بهتر مدیریت کنند.

2- حفظ انرژی کارکنان

صف‌های طولانی، سر و صدا، پاسخگویی به جمعیت زیادی از مراجعان و… همه و همه موجب خستگی و کاهش بهره‌ وری کارکنان می‌شود.

3- افزایش رضایت مراجعه کنندگان و افزایش شانس تبدیل آن‌ها به مشتری وفادار

تجربه‌ی تلخ انتظار در صف‌های طولانی، بی نظمی، پاسخ داده نشدن به نیاز مراجعان به علت شلوغی از مهم ترین دلایل از دست دادن مشتری‌ می‌باشد. سیستم مدیریت صف با ایجاد صف‌های آنلاین این مشکل را حل می‌کند.

4- افزایش نظم و رعایت حقوق مشتریان و مراجعه کنندگان

بسیاری از مواقع مشاجراتی بین مشتریان بر سر نوبت‌دهی ایجاد شده و حق تعداد زیادی از آن‌ها پایمال می‌شود. سیستم های مدیریت صف بهترین راه حل این مشکلات است.

5- مدیریت هوشمند منابع انسانی و برنامه ریزی دقیق‌تر کار کارکنان

با توجه بررسی آنلاین وضعیت صف می‌توان در ساعت مختلف روز از تعداد مناسبی نیروی کار استفاده کرد و برنامه کار کارکنان را به طور دقیقی تنظیم کرد.

6- پیگیری خودکار نوبت‌ها و ارسال پیام یادآوری به مشتریان

این سیستم‌ها این قابلیت را دارند که در زمان مناسب به مشتری پیام یادآوری ارسال کنند.

7- کاهش امکان خطای انسانی

در سیستم مدیریت نوبت  کلیه فرآیندها به صورت آنلاین و با کامپیوتر صورت می‌گیرد. این موضوع خطای انسانی را به حداقل می‌رساند.

 

چه کسب و کارهایی می‌توانند از سیستم مدیریت نوبت استفاده کنند؟

تقریبا تمام کسب و کارهایی که نیاز به مراجعه حضوری دارند می‌توانند از این سیستم‌ها استفاده کنند.رستوران‌ها، کافه‌ها،  آرایشگاه‌‌‌ها، کارواش‌ها، مراکز تفریحی مانند شهربازی‌ها و حتی مکان های شلوغی مانند فودکورت‌ها می‌توانند از سیستم‌ مدیریت نوبت برای کسب و کار خود استفاده کنند.

تصور اشتباهی که در این زمینه وجود دارد که این سیستم‌ها فقط برای کسب وکارهای با سابقه و شلوغ مناسب است. در صورتی که کسب و کارهای کوچک که نیروی کار کمی دارند یا کسب و کارهای نوپا که تجربه‌ی کمی دارند نیز می‌توانند از سیستم مدیریت نوبت بسیار بهره ببرند.

\"مدیریت

این سیستم حتی در مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکی نیز می‌تواند کاربردی باشد. در این مکان‌ها علاوه بر ایجاد شرایط بهتر برای مراجع و کمک به کنترل شلوغی و ایجاد نظم، از گسترش بیماری‌های واگیردار نیز جلوگیری می‌شود.

 

خدمات دکیو در زمینه مدیریت صف و نوبت

تیم دکیو بهترین خدمات را در این زمینه ارائه می‌دهد. دکیو با کمک سیستم صف دیجیتال و اطلاع رسانی به صورت هوشمند، فرایند نوبت دهی و اطلاع رسانی وضعیت صف نوبت را به طور کارامدی بهبود داده است.

دکیو با کاهش اتلاف وقت مشتریان، باعث افزایش رضایت مشتری و در نتیجه افزایش فروش می شود.

سیستم مدیریت نوبت دکیو دارای مزایای زیر است :

  • با تمامی دستگاه ها (موبایل، تبلت، لپتاپ و…) سازگاری دارد.
  • سیستم اطلاع رسانی آن هوشمند است.
  • آمار و اطلاعات مشتریان را تحلیل می‌کند.
  • شامل پلن‌های مارکتینگ و نظرسنجی از مشتریان می‌باشد.
  • نیاز به نصب نرم‌افزار ندارد.(اپلیکیشن تحت وب)

شما می‌توانید از مدت 14 روز تست رایگان دکیو برای بررسی مزایای فراوان آن استفاده کنید. برای دریافت دمو و ارتباط با تیم دکیو بر روی لینک زیر کلیک کنید.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا