دکیو

نوبت دهی با پیجر برای مدیریت صف در کسب و کارها

یکی از چالش هایی که کسب و کار های شلوغ اغلب درگیر آن هستند، نوبت دهی و مدیریت صف مناسب است. کارامد بودن یک روش و یا سیستم نوبت دهی را میزان رضایتمندی مشتریان و پرسنل تعیین می کند. اگر نوبت دهی به درستی انجام نشود، مشتریان ناراضی خواهند شد و عدم رضایت مشتری از یک مجموعه در نهایت به کاهش فروش آن مجموعه می انجامد.

برای نوبت دهی و مدیریت صف راهکار های متنوعی را میتوان استفاده نمود که در پست بررسی راهکارهای مدیریت صف انتظار مشتریان و معرفی بهترین آن‌ها به صورت اجمالی به برخی از راهکارها، مزایا و معایب آن نیز پرداخته شد.

نوبت دهی با پیجر از مهم‌ترین راهکارهای این مشکل برای کسب و کارها می‌باشد. در ادامه به بررسی کامل‌تر این راهکار و اهمیت نوبت دهی می‌پردازیم.

اهمیت نوبت دهی در رضایت مشتریان

اهمیت نوبت دهی در رضایت مشتریان

با داشتن سیستم نوبت دهی، رستوران می‌تواند سرویس‌دهی به مشتریان خود را بهبود بخشیده و زمان انتظار را کاهش دهد. این امر باعث ارتقاء کیفیت سرویس‌دهی، افزایش سرعت پاسخگویی به سفارشات و بهبود تجربه مشتریان می‌شود

نوبت دهی صحیح می‌تواند کمک کند تا تعداد شکایات و بحران‌ها کاهش یابد. از طریق مدیریت بهینه نوبت‌ها و جلوگیری از تداخل بین مشتریان، می‌توان از وقوع مشکلات و شکایات جلوگیری کرده و رضایت مشتریان را افزایش داد.

رستوران‌ها و فروشگاه‌هایی که سیستم نوبت دهی کارامدی دارند، اغلب ترجیحات مشتریان را در نظر می‌گیرند و به نوعی به مشتریان خود احترام می گذارند. این امر باعث افزایش وفاداری مشتریان به رستوران و مرکز می‌شود و باعث می‌شود که آن‌ها به مشتری دائمی و وفادار آن مرکز تبدیل شوند.

پس با توجه به موارد مهمی که از اهمیت نوبت دهی کارامد در افزایش فروش و جذب و حفظ مشتریان ذکر گردید، صاحبان کسب و کار های پر رقیب باید به فکر راه چاره ای برای نوبت دهی و مدیریت صف برای مجموعه خود باشند. یکی از این راه‌ها استفاده از پیجر فراخوان مشتری است.

چطور با استفاده از نوبت دهی با پیجر می توانیم فرایند مدیریت صف را بهبود ببخشیم؟

پیجر صوتی و پیجرهای دارای نمایشگر به همراه کیوسک نوبت‌دهی کاغذی یکی از راهکار های نوبت‌دهی و مدیریت صف هستند. اما این روش‌ها دارای معایبی هستند که ممکن است فرایند اطلاع رسانی نوبت به مشتریان را به خوبی پیش نبرده و باعث معطلی مشتریان شوند.

سیستم نوبت دهی هوشمند

از دیگر معایب فرایند نوبت دهی کاغذی میتوان به امکان از دست رفتن نوبت اشاره نمود. این موضوع هم برای مشتری ناخوشایند است و هم برای سایر افراد حاضر در صف قابل پذیرش نیست که مدت زمان بیشتری را در صف صبر کنند.

از طرفی کارکنان و صاحب کسب و کار نیز در وضعیتی بدی قرار دارد چرا که در هر صورت عده ای از مشتریان به دلایلی که بالا ذکر شد ناراضی خواهند بود. نارضایتی مشتریان مهم ترین دلیل شکست کسب و کارها می‌باشد!

آیا فقط با پیجر صوتی و کیوسک نوبت دهی کاغذی می توان صف را مدیریت کرد؟

طبیعتاً جواب خیر است! پیجر لرزشی یکی از راهکار های نوبت دهی و مدیریت صف است که نسبت به کیوسک کاغذی و پیجر صوتی و نمایشگر پیجر کاربردی‌تر است. البته آن هم تا یک محدوده‌ی مشخص!

اگر مشتری از محدوده ی آنتن دهی پیجر لرزشی خارج شود، طبیعتاً پیجر لرزشی هیچ کارایی نخواهد داشت و دردی از مشتریان دوا نخواهد کرد.

در ثانی؛ اگر این پیجر لرزشی با قیمت بالایی که دارد دچار آسیب و یا سرقت شود، ایجاد زیان برای صاحب رستوران و فروشگاه است که با افزایش روز افزون هزینه ها، صرفه اقتصادی چندانی در استفاده از پیجر لرزشی برای نوبت دهی و مدیریت صف وجود ندارد.

این موضوع درباره کیوسک نوبت دهی کاغذی و پیجر صوتی و نمایشگر آن نیز صادق است. زیرا کیوسک نوبت دهی نیاز به تهیه کاغذ و ریبون دارد و بعضاً مشتریان به اشتباه چندین بار دکمه دریافت کاغذ نوبت را فشار می دهند که در کل هم برای محیط زیست خوب نیست و هم جزو هزینه های پنهان مجموعه می باشد.

آیا راهکار هوشمندی برای نوبت دهی و مدیریت صف وجود دارد؟

خوشبختانه بله!

یکی از راهکار های هوشمند و دقیق برای نوبت دهی و مدیریت صف، سیستم نوبت دهی هوشمند دکیو می باشد.

دکیو تمام نیاز های مشتریان و صاحبان کسب و کارها را به خوبی شناسایی نموده و به ساده ترین راه ممکن راه حلی برای آن نیز ارائه کرده است.

از دکیو به عنوان پیجر در رستوران‌ها و مراکز تفریحی به عنوان ابزاری برای فراخوان مشتری استفاده می شود. دکیو قابلیت های ویژه ای برای نوبت دهی و مدیریت صف دارد که به خوبی و با کمترین دردسر می‌تواند نیاز مشتریان را براورده کند.

مشتریان با استفاده از دکیو می توانند هرجایی که هستند، وضعیت صف را به صورت آنلاین چک کرده و زمان تقریبی انتظار را به صورت زنده مشاهده کنند.

سیستم مدیریت صف هوشمند دکیو با استفاده از قابلیت های ویژه خود، وضعیت نوبت را به مشتری اعلام می کند و صف مشتریان را به صورت دیجیتالی مدیریت می نماید. به بیان بهتر، مشتریان داخل صف مجازی دکیو قرار می گیرند و دیگر نیازی به حضور فیزیکی در مرکز ندارند.

هر زمانی که نوبتشان فرا برسد، دکیو به صورت خودکار، مشتری را فراخوانی نموده و در واقع هم نوبت دهی هوشمند است و هم پیجر فراخوان مشتری هوشمند!

شما صاحبان کسب و کار ها با استفاده از دکیو میتوانید گامی مهم در جهت افزایش رضایتمندی مشتریان خود بردارید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا